• Reduced price

Cassanéa de Mondonville J.J. Harpsichords pieces with voice or violin opus V

Cassanéa de Mondonville J.J. Harpsichords pieces with voice or violin opus V

€3.80 Save €18.20
€22.00
Tax included


Quantity

  • Garanties sécurité (à modifier dans le module "Réassurance") Garanties sécurité (à modifier dans le module "Réassurance")
  • Politique de livraison (à modifier dans le module "Réassurance") Politique de livraison (à modifier dans le module "Réassurance")
  • Politique retours (à modifier dans le module "Réassurance") Politique retours (à modifier dans le module "Réassurance")

This book will not be reprint. Exceptional price until the stock runs out.

This facsimile of an original by Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville is part of our French Classical Music from 1650 to 1800 collection.

Sheet of music: Harpsichords pieces with voice or violin - Opus V of Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville.

Edition: Paris, l'Auteur, 1748.

Preface by:
Philippe Lescat: biography of Jean-Joseph Cassanéa de Mondonville,
Jean Saint-Arroman: terminology, time signatures, phrasing, ornaments, temperament.

Sheet of music: This collection can be performed by a solo harpsichord, by violin and harpsichord, by soprano and harpsichord, or by soprano, violin and harpsichord.

Sheet of music in facsimile of a copy in the Gemeente Museum Library of The Hague (Netherlands).

The French Classical Music from 1650 to 1800 collection is supervised by the musicologist Jean Saint-Arroman.

Liste des titres

  1. Avertissement du compositeur
  2. Royaumes de la terre : allegro, adagio, aria
  3. Louez le Seigneur : allegro
  4. Faites du bien, Seigneur : amoroso
  5. Louez le Seigneur : allegro ma poco
  6. Mon coeur est préparé : amoroso
  7. Mon âme ne mettra sa gloire : allegro
  8. Pourquoy mon âme : grave
  9. Espérez en Dieu : allegro
  10. Dieu est mon protecteur : allegro.
1021

Data sheet

AUTHORS
Lescat Philippe
INSTRUMENTS
Voice (soprano)
FORMATIONS
Voice and instrument(s)
Period
4
Pages
38
Formats
26,50 x 35,50
COMPOSERS
Mondonville Jean-Joseph Cassanéa de (1711 - 1772)